INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 10 maj 2012

Utan armar och ben

När jag var i London för ett par helger sedan så var jag på en Old Market som var helt fantastisk. Den var under tak och det var massor av försäljare där alla dagar i veckan. Alla veckans dagar hade olika teman och jag såg hur mycket fint som helst som jag velat tagit med mig hem. Min lilla resväska var begränsad så jag fick nöja mig med att titta på alla gamla fina saker från förr. En sak som jag inte kunde motstå och som inte tog så stor plats var dessa tre ..........

 ......de gamla porslinsdockorna är från mitten av 1800 talet och så charmiga med de tappade armar och ben......

här ligger de i en gammal bleckplåtsform som jag också köpte i London. De passade perfekt däri så de får vila där och ta igen sig efter sina skador.
Puss o kram hela dan/Ingela.

7 kommentarer:

LissasVita sa...

Ja så söta...skulle jag med fallit för.....Kramen Lisbeth

Lycka är ~ Onnea on sa...

de är nog så söta trots att de blivit skadade.
den enas skräp är en annans skatt.
~marita~

Anonym sa...

Hej Ingela! Dessa var ju helt underbara,i löööööve it.
Kram Therese(herbretantik)

idémakeriet sa...

O jag förstår din frustration att inte kunna ta med allt det fina.
Men dessa här små porslinsdockorna är ljuvliga och lagom stor i en väska :)
Ha en skön helg.
Kram Gerda

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Gokväll!

Så fina trots deras skador, tänk ändå att de redan då kunde göra porslin, häftigt =)
Å vad jag tycker sånt är svårt när man vill ha med sig men när man har begrensad plats, sånt kan gräma mig otroligt =)

Ha en härlig kväll
Kram Sanna

Vintagepia sa...

Hei Ingela :o)
Gratulere mæ ukas blogg-tittel på VI-bloggen...væl førrtjænt !!
De gamle porselensdokken va ailldelels nydeli...hærli å kuinne gå på marked i London å fijnne sånne nydelie skatta !!
Ønske deg æi nydeli uka...klæm fra dæ likkje røe huse i skogen i Nord-Norge...Vintagepia

Vintagepia sa...

Hei Ingela :o)
Gratulere mæ ukas blogg-tittel på VI-bloggen...væl førrtjænt !!
De gamle porselensdokken va ailldelels nydeli...hærli å kuinne gå på marked i London å fijnne sånne nydelie skatta !!
Ønske deg æi nydeli uka...klæm fra dæ likkje røe huse i skogen i Nord-Norge...Vintagepia