INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 16 januari 2013

Fynd från London

Efter jul och nyår har jag bytt ut alla blockljusstumpar till nya ljus. Vita stora blockljus är såå stämningsfullt och alltid vackert. Att tända ljus när man kommer hem från jobbet är ett enkelt sätt att mysa till det, fridfullt , stillsamt och enkelt.....

..mina underbara vita porslinsdockor som jag köpte i London på Old Market är bland det käraste jag har här, tillsammans med gamla pärlor.........

......nyinköpta ljus i massor passar fint i en gammal dricksback från Pripps..........

......det har kommit mycket snö utanför, vitt och vackert.
I morgon åker vi upp till Formex, då får vi se vad som finns inför vår och sommar.
Puss o kram/Ingela.

15 kommentarer:

SisustEllen sa...

So lovely things and beautiful pictures!!! Very good idea to put candles to wooden bottlebox:)
Hugs and smiles to your week♥

Tinas bo sa...

Suuupersnyggt arrangerat med de små porslinsdockorna!!!
Och så vackert med ljusen i prippsbacken... :)

Kram Tina

MINA TVÅ HEM sa...

Jo jag gillar också vita ljus.
Ditt brick arangemang är fint.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

♥ Pia... sa...

Åå vad du ä super på att göra det så där fint enkelt men vackert... får en sån lust att rusa iväg å köpa något av det där du visar;).. ha de ..kram..Pia

Sirpa sa...

Söta dockor och vita ljus är ju så fina! Snö.....hmm! Har det bra!
Kram Sirpa

annika sa...

Härligt med alla mystillfällen som man skapar med ljus. Jag har en stor glasbehållare med ett blockljus i klassrummet. Vi samlas runt den på mattan varje morgonen nu innan ljuset kommer åter.
Förstår att Formex är en höjdpunkt. Men vi har ju även något att se fram mot i maj.

Ha inspirerande dagar på mässan.

Kram
annika

Ekenäsliv sa...

Åh va kul med Formex!! Hoppas ni får det toppen:)
Jag går också alltid en ljusrunda när jag kommit hem, blir ju så mycket mysigare då:)
Kram Anna

Hagbacken sa...

Gud vilka fina ljus med ränder! Och vad kul med Formex...ha så trevligt!

Kram Linda

LantlivsAnette sa...

Sååå fint...!! Och vad roligt att åka till Formex !! Lycka till med alla inköpen !! Kraaam Anette

Kristie sa...

Hi Dear Ingela,

I also love candles and I think you can never have to many. I especially love just plain white or natural beeswax candle. Beeswax candles burn clean and don't smoke or leave a black residue. They also have a lovely warm scent to them.

I woke up to a dusting of snow here in Texas where it never snows a couple of days ago. While the temperatures can get very cold for a few months in the winter overall it is usually very hot and sunny here all the time. I do miss the snow as we used to live in a different part of the US where we did get a lot of snow and bitter temperatures.

Have a lovely weekend!

Photo by Maria sa...

Ljus är alltid vackert.. De små porslinsdockorna är ju jättefina..

Ha så trevligt på mässan..

Kram Mia

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Önskar dig en lyckad resa till Formex :)! Ljus är alltid vackert. Kan inte hålla räkningen på alla jag eldat den här vintern. Ha en skön kväll!
Kram från Maria

hemma hos lilla mej sa...

Bara så härligt med ljus tänder hela tiden .Ha det så gott på formex.Kramar i massor Rita ♥

Vita små hjärtan sa...

Hej Fina!
De små dockorna är underbara...
Formex är ju också underbart, och se alla nyheter...
Kram Agnetha

Källeboda lantliv sa...

jag håller fullständigt med ..älskar vita ljus ..så vackert ...och stillsammt ..behöver det i dessa stressiga tider ...här tänds också massor efter jobbet om kvällarna ..å så en brasa på det ...underbara änglar ..var rädd om dom ..kram jeanette ..